Voor de grote zaal heeft NOAHH gekozen voor een afwerking in bamboe in combinatie met een lichte, glanzende stoffering voor de stoelen. De bamboe wandafwerking heeft een perforatie in de vorm van kleine blaadjes, een verwijzing naar de kastanjebomen op de Parade. “Het geluid van het podium wordt via de wanden weer de zaal in gereflecteerd, deze perforaties helpen om het geluid te verstrooien”, licht Fransen toe. De perforaties zijn van achteren aangelicht. In combinatie met de lichte, glanzende stoffering van de stoelen is daarmee een sprankelende zaal ontstaan.
“We wilden een feestelijke zaal ontwerpen en daarbij ver wegblijven van de clichématige rode stoffering”, geeft Fransen aan. “Het vinden van de juiste stof was een behoorlijke zoektocht. Maar de champagnekleur met zijn lichte glans is wat we zochten.” Om vervuiling van de stof door vieze schoenen te voorkomen zijn de achterzijden van de stoelen afgewerkt met bamboe, net
als de onderzijden van de uitklapzittingen. Die bamboe afwerking van de stoelen geeft ze ook een heel eigentijdse uitstraling.
Zoals de kleine zaal een gouden huid en gouden stoelen heeft, zo is de grote zaal binnen het gebouw herkenbaar aan zijn lichtgrijze stucwerk huid en lichte stoelen. In het atrium toont de grote zaal zich met een stapeling van foyers met licht gekromde balustrades waarin het motief van de kastanjeblaadjes terugkomt; de feitelijke buitenwand van de grote zaal ligt in tweede lijn hierachter.
De naam van de grote zaal, Casino Zaal, is een verwijzing naar de oorsprong van het theater. In 1853 richtte Sociëteit Casino aan de Papenhulst in ‘s Hertogenbosch een eerste theater op. Toen het theater in 1934 een Art Deco gebouw aan de Parade betrok, bleef de naam Casino behouden. In 1976 kreeg het theater op dezelfde plek een grotere huisvesting. Uiteindelijk werd in 1994 de naam Casino ingewisseld voor Theater aan de Parade, waarbij de grote zaal voortaan Casino Zaal genoemd werd.