De woningscheidende wanden bestaan uit twee keer vijf lagen CLT met een spouw ertussen. De constructieve wanden zijn gemaakt van zeven lagen CLT. Waar dat niet nodig is, zijn de wanden dunner gemaakt. Daarbij hebben we altijd nagedacht over brandveiligheid en geluid. Dat is een hele ontdekkingsreis geweest. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je de stopcontacten van de buren niet op precies dezelfde plek in de houten wanden plaatst, want dan krijg je geluidslekken. Het mooie aan CLT is dat je het in de fabriek kunt prefabriceren. De wanden en vloeren komen kant en klaar, op de vrachtwagen, aan op de bouwplaats. Je zou denken dat je daarmee beperkter bent in keuzeopties, maar niets is minder waar. Er is ontzettend veel keuze, alleen moeten bewoners eerder in het proces keuzes maken. Dat zijn verwachtingen die je goed moet managen.”
“Als je duurzaam denkt, moet je ook duurzaam doen”, vervolgt Katoen. “Dan moet je niet naderhand nog van alles gaan toevoegen wat eigenlijk niet zo duurzaam is, ook al wringt dat soms met maakbaarheid en haalbaarheid. Sommige overspanningen waren zó groot, dat ze vrijwel niet met balken in de CLT-wanden op te vangen waren. De balken krijgen dan enorme afmetingen. Dat wil je niet. Het aantal stalen balken hebben we tot een minimum weten te beperken. Daar ben ik heel trots op en daar heeft MKA altijd heel kritisch in meegekeken. Een les die we hebben geleerd is dat veel in hout kan, maar dat je ook aan de woonkwaliteit en stabiliteit moet blijven denken. Ook bijvoorbeeld in de afwerking van de gesloten gevels. Die is gemaakt van gecomprimeerde bamboe latten. Deze zijn thermisch gemodificeerd en hebben daardoor geen behandeling nodig. Ook verweert het materiaal op een natuurlijke manier. De keuze voor gesloten geveldelen is een slimme ontwerpkeuze geweest. Daardoor hoeven we de gevel achteraf niet extra brandveilig te maken en hebben we minder handelingen op de bouwplaats.”