Het nieuwe logo van de onderneming
Copyright: Wienerberger
Woonwijk Virieupark in Zaltbommel, met toepassing van Wienerberger-producten
Copyright: Wienerberger

Wienerberger brengt merken onder één paraplu en vernieuwt uitstraling

9 december, 14:06
Wienerberger AG kondigt een strategische stap aan, waarbij wereldwijd alle merken onder één paraplu worden gebracht. Hiermee versterkt wienerberger haar positie als innovatieve, toekomstgerichte en duurzame onderneming, zo laat ze weten. Ook benadrukt de strategisch stap de ambitie van de onderneming om verder te groeien als wereldwijde leider in oplossingen voor zowel bouw en infra, als water- en energiemanagement. Dit vraagt tevens om een visuele vernieuwing in de uitstraling van wienerberger, legt het bedrijf uit.

De onderneming gebruikt in Nederland sinds 1 december 2024 het nieuwe logo: een strakke zwarte ‘w’ in een cirkel met de naam wienerberger erachter. Het symbool staat voor de verenigde merknaam en de visie van wienerberger als duurzame en innovatieve partner, legt de onderneming uit. De merkvernieuwing maakt het voor klanten en partners eenvoudiger om alle producten en diensten direct te herkennen als onderdeel van de vertrouwde wienerberger-familie.

“De nieuwe gezamenlijke merkstructuur is een belangrijke stap die ons in staat stelt om onze innovatieve kracht, onze toewijding aan duurzaamheid en onze brede expertise in oplossingen te benadrukken”, licht CEO Heimo Scheuch toe. “Ze laat de veranderingen in ons bedrijf van de afgelopen jaren zien en biedt een sterke basis voor toekomstige groei.”

Scheuch vervolgt: “We willen oude associaties achter ons laten, het bedrijf opnieuw positioneren en een duidelijk beeld van de wienerberger-wereld aan al onze belanghebbenden overbrengen. Zo wordt wienerberger in de toekomst nog duidelijker gezien als een toonaangevende leverancier van innovatieve, duurzame oplossingen voor de gebouwde omgeving. Voor zowel renovatie als nieuwbouw, maar ook voor infrastructurele oplossingen in water- en energiemanagement.”

Voordelen voor klanten en impact op producten
De nieuwe merkstrategie van wienerberger levert diverse voordelen op voor klanten en partners. De gebundelde merkidentiteit biedt herkenbaarheid en helderheid. Klanten kunnen rekenen op synergie en efficiëntie door een intensievere samenwerking tussen de verschillende wienerberger-bedrijven – op lokaal en internationaal niveau.

Deze samenwerking versterkt ook de innovatiekracht en duurzame productontwikkeling. Productmerken, zoals Terca, Koramic, Porotherm en Poriso worden in Nederland geïntegreerd in de overkoepelende merkidentiteit en behouden waar nodig hun productnaam.

Vertrouwde kwaliteit
Klanten van wienerberger kunnen blijven rekenen op de vertrouwde kwaliteit, maar met een vernieuwde en sterkere merkidentiteit, aldus de onderneming. “De sterkere merkidentiteit benadrukt de inzet van wienerberger voor een toekomstbestendige en duurzame bouw- en infrastructuursector. Met deze strategische keuze verstevigen we onze leidende positie en maken we duurzame groei mogelijk.”

Gerelateerde nieuwsberichten

Andere nieuwsberichten

Rotterdam focust op duurzaam bouwen met vernieuwde Welstandsnota

28 minuten geleden

Bouw van houten woongebouw de Koffiefabriek in Amsterdam gestart

1 uur geleden

Stepstone en Nationaal Holocaustmuseum bekroond met De Prijzen 2024

2 uur geleden

Opener en eigentijdser interieur voor Groninger Archieven

Gisteren, 13:26

Kosten nieuwbouw RIVM na vertraging 136 miljoen euro hoger

44 minuten geleden

Platform31: 170.000 extra woonruimten binnen corporatiewoningen mogelijk

Gisteren, 15:18

Hoogleraar Joks Janssen pleit voor ruimtelijke herinrichting platteland

Gisteren, 14:19

Noord-Holland wil aardgasvrije wijken stimuleren

Gisteren, 09:34

Drenthe verwacht veel van kringlooplandbouw

9 december, 2:06

Natuur & Milieu slaat alarm over verdere verstening steden

9 december, 9:25
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial Benelux B.V.
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
wienerberger
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan