Copyright: Sempergreen
Sempergreen, replanting the planet
Copyright: Sempergreen
The Green Mapper
Copyright: Sempergreen
Copyright: Sempergreen
Sempergreen, replanting the planet
Copyright: Sempergreen
The Green Mapper
Copyright: Sempergreen

Sempergreen onthuld brandingstrategie: 'Replanting the Planet'

27 november 2023, 15:07
Sempergreen omarmt de toekomst. We zijn daarom verheugd om onze nieuwe rebrandingstrategie te delen. Deze wordt gedreven door onze missie om de harmonie tussen planten en mensen te herstellen: ‘Replanting the planet'. Alles draait om het revitaliseren van onze aarde, of het nu gaat om het koesteren van de schoonheid van de natuur, of het introduceren van groene harmonie in onze bruisende steden. Het duidt ook op onze toewijding om groen leven in steden en gebouwen te brengen. Met andere woorden, het harmoniseren van stedelijke omgevingen met de natuurlijke wereld. Sempergreen CEO Corné van Garderen vertelt ons in dit interview meer over deze rebrandingstrategie.

V: Waarom deze revolutionaire verandering? - Waarom ontketenen we deze nu?
A: We ontwikkelen ons en breiden onze rol in stedelijke vergroening uit. Onze rebranding is gebaseerd op de overtuiging dat onze producten een betekenisvolle wereldwijde impact hebben. Ons uiteindelijke doel is om duurzame oplossingen wereldwijd toegankelijk te maken en actief bij te dragen aan een wereldwijde inspanning voor een groenere planeet. Dit gezegd hebbende, zijn we bezig aan een opmerkelijke reis, van het louter kweken van vegetatiematten tot het uitgroeien tot een uitgebreide leverancier van complete systemen voor groene gevels en groene daken. Hiermee bieden we oplossingen om de natuur terug te brengen in de steden.

Het ontketenen van een groene revolutie:
Onze urgentie komt voort uit de voortdurende verstedelijkingstrends die groene ruimten vervangen door betonnen jungles. Wij zijn ervan overtuigd dat onze oplossingen steden weer groen kunnen maken en een harmonieus evenwicht kunnen bevorderen tussen stedelijke ontwikkeling (grijs) en de natuurlijke omgeving (groen). Deze balans is cruciaal voor een duurzame en bloeiende toekomst.

In wezen ontketenen we een groene revolutie om onze wereld beter te maken.

V: Wat willen we bereiken met deze nieuwe brandingstrategie? 
A: Ons wereldwijde bereik uitbreiden. Oftewel het uitbreiden van onze missie tot buiten Europa en Noord-Amerika. We hebben een vooraanstaande positie in Europa en de Verenigde Staten. We streven ernaar de ultieme kennispartner te worden op het gebied van groene totaaloplossingen, inclusief groene gevels en groene daken. Uitgerust om hoogwaardige oplossingen te bieden voor elk scenario. Het is onze ambitie om Sempergreen groene gevel- en daksystemen naar nieuwe hoogten te brengen. Niet alleen binnen de Europese en Noord-Amerikaanse markt, maar ook op een wereldwijde schaal, om onze systemen zowel op Europees als op mondiaal niveau te integreren. Zo bereiken onze niet aflatende inspanningen de levendige landschappen van Australië en de dynamische gebieden van Zuid-Amerika.

Door ons merk en onze missie consequent op wereldwijde schaal te promoten, willen we de urgente wereldwijde uitdagingen in verband met verstedelijking en ecologisch evenwicht effectiever aanpakken. Sempergreen zet zich in om een substantiële bijdrage te leveren aan de belangrijke inspanning om de planeet te "herbeplanten".

Uitpakken van de betekenis van ons nieuwe logo: Introductie van de 'Groene Mapper
We hebben een nieuw logo onthuld dat onze missie belichaamt en onze CEO, Corné van Garderen, zal de betekenis achter dit opwindende symbool delen.

V: Kun je ons iets vertellen over het nieuwe logo en de inspiratie achter de 'Green Mapper'?
A: Absoluut, ons nieuwe logo vertegenwoordigt een belangrijke verschuiving in onze focus. Bij Sempergreen zetten we ons in om samen met onze klanten meer groen in stedelijke omgevingen te brengen. Groen is voor ons niet alleen een kwestie van uiterlijk; het is een praktische manier om de duurzaamheid van onze gemeenschappen te vergroten en een groenere toekomst veilig te stellen.

Ons logo introduceert het concept van de 'Green Mapper', een rastervorm die onze missie centimeter voor centimeter, meter voor meter en kilometer voor kilometer weerspiegelt. Het idee achter dit 'in kaart brengen' is om onze toewijding aan het toevoegen van meer groen aan stedelijke omgevingen visueel te illustreren. De 'Green Mapper' dient als een manier om de meetbare impact die planten hebben op onze omgeving weer te geven in onze visuele identiteit.

Dus als je de 'Green Mapper' ziet, zie het dan als een symbool van onze missie - een missie om de planeet te herbeplanten, centimeter voor centimeter, meter voor meter en kilometer voor kilometer. Om een meetbaar verschil te maken op de plekken die we allemaal ons thuis noemen.

https://youtu.be/62y4A1KJivk?si=2jNrsBtWNMxEifUw 

Bron: Sempergreen

Andere nieuwsberichten

Restaurant van hergebruikte bouwmaterialen voor Tuinen van West Amsterdam

23 februari, 1:50

Nederlands paviljoen op internationale boekenbeurs Taipei geopend

23 februari, 11:34

Inschrijving voor Rietveldprijs 2024 geopend

23 februari, 9:20

Symposium over belang en doel van tekenen voor architecten

22 februari, 5:26

ING verwacht dat huizenprijzen tussen vijf en acht procent stijgen

23 februari, 2:38

Naturalis lanceert methodiek om biodiversiteit bermen te vergroten

23 februari, 12:19

Bouwbedrijf BAM haalde eigen, aangescherpte veiligheidsdoel niet

23 februari, 10:27

Klimaat- en energiebeleid kost gemeenten fors meer volgens rapport

22 februari, 4:12

Recordomzet voor Arcadis, een derde meer winst

22 februari, 10:11

Twee doden en twee gewonden door ongeluk bij brug in aanbouw Lochem

21 februari, 1:27
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
Intal BV
Cosentino The Netherlands B.V.
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Knauf Insulation
Zoontjens
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Alsecco
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan