Tram tussen Den Haag en vliegveld Rotterdam

13 maart 2014, 10:00
Reizigers kunnen over een paar jaar misschien met de tram tussen Den Haag en het vliegveld van Rotterdam reizen. De verbinding is een 'concrete wens' van de Stadsregio Rotterdam en het Stadsgewest Haaglanden, maakten de beide regio's woensdag bekend.

Het is nog niet bekend hoeveel de verbinding zou kosten en wie dat bedrag zouden betalen. Volgens een Rotterdamse woordvoerder komen de kosten 'wel boven de honderd miljoen euro'.

Het is ook nog niet duidelijk hoe de lijn er precies uit komt te zien. Misschien wordt de Haagse tramlijn 1, tussen Scheveningen en Delft, doorgetrokken naar het terrein van de Delftse universiteit.

Vanaf daar zou de tram langs de A13 naar het vliegveld kunnen rijden. Na het vliegveld kan de lijn misschien worden aangesloten op het Rotterdamse tramnet.

"Scheveningen, Den Haag, Rijswijk, de luchthaven, Rotterdam tot en met Rotterdam Zuid op één tramlijn. Daarmee wordt de regio samen sterk", zeggen Rotterdam en Haaglanden in een gezamenlijke verklaring.

De eerste tram zou rond 2020 over het traject kunnen rijden. Dat is volgens de regio's een 'realistisch streefjaar'.

Op dit moment gaan er twee bussen naar Rotterdam The Hague Airport, het vroegere Zestienhoven. Een bus vertrekt vanaf station Rotterdam Centraal en doet ongeveer 20 minuten over de rit.

De andere buslijn vertrekt vanaf het nabijgelegen RandstadRail-station Meijersplein, maar rijdt onregelmatig.

Bron: ANP

Gerelateerde nieuwsberichten

Andere nieuwsberichten

Nudus en Sweco Architects presenteren stedenbouwkundig ontwerp voor mogelijke nieuwe campus ASML

Gisteren, 14:00

Antonia Schreiber wint Kazerne Design Award 2025 met circulair pleistermateriaal

15 mei, 12:15

Nai010 presenteert architectuurgids Gebouwen door Vrouwen in Rotterdam

15 mei, 11:31

AFFR biedt voorpremière van film Universal Language tijdens Rotterdam Architectuur Maand

15 mei, 10:15

Ministerie onderzoekt oorzaak van daling nieuwbouwvergunningen

15 mei, 1:29

PBL: klimaatplannen Hermans onvoldoende voor klimaatneutraal 2050

15 mei, 10:04

MOB erkent noodzaak Binnenhofrenovatie, maar hekelt geitenpaadjes

14 mei, 5:51

Aantal vergunningen voor tijdelijke woningen weer fors gestegen

14 mei, 9:39

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland: aanleg windmolens op land stokt

13 mei, 12:03

Sociale veiligheid TU Delft volgens peiling nog ver te zoeken

12 mei, 5:20
Atag Nederland
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Kingspan Light & Air
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial Benelux B.V.
Sempergreen
Houthandel van Dam
Aluprof Nederland BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
wienerberger
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
VOLA Nederland BV
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Holonite B.V.
AXOR + hansgrohe
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2025 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan