Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep
Epica Award
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep

De VELUX Groep wint prestigieuze EPICA Award

26 november 2018, 17:41
De Indoor Generation campagnefilm van de VELUX Groep heeft goud gewonnen tijdens de prestigieuze en internationale Epica Awards, de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten. Niet een, maar twee keer goud.

De Indoor Generation campagnefilm ontving twee keer goud bij the Editors & Publishers International Creative Awards (Epica) tijdens een feestelijke avond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam op 15 november. De campagnefilm werd geëerd in de categorieën Films & Series en Online & Viral Films voor het benadrukken van de problemen die de moderne samenleving onder ogen moet ziet met betrekking tot hun binnenklimaat. De wereldwijde campagne van VELUX was genomineerd in een veld van internationale kanshebbers.

Vervuilde binnenlucht
De campagne was gebaseerd op onderzoek over binnenklimaat en daglicht en het belangrijks inzicht dat we tegenwoordig naar schatting 90% van onze tijd doorbrengen in gebouwen. De korte film leidde de campagne; hij is tot op heden meer dan 110 miljoen keer bekeken is.

In de video stelt een jong meisje, symbool voor onze toekomstige generatie, belangrijke kwesties over hoe wij binnenshuis leven centraal. Ze neemt ons mee door verschillende dagelijkse routines en laat zien hoe vervuild binnenlucht eigenlijk kan zijn – namelijk tot wel vijf keer meer dan buitenlucht – en hoe dit onze gezondheid kan beïnvloeden.

Publiek geraakt
Medewerkers van VELUX Nederland en van creatief bureau &Co. namen tijdens de feestelijke avond op 15 november de prijzen in ontvangst. “We zijn zeer vereerd met de Epica Award voor The Indoor Generation film. We hebben met succes een film gemaakt die het publiek over de hele wereld heeft geraakt en een dialoog op gang heeft gebracht”, vertelt Claudia van Veenendaal, Manager PR van VELUX Nederland.

Ze vervolgt: “Op basis van solide bewijsmateriaal hebben we nieuwe doelgroepen bewust gemaakt van het belang van daglicht en goede ventilatie voor een gezond leven. We zijn erg trots op de campagne en deze prijs is voor ons een grote erkenning voor de stap die hebben genomen. Ook de komende jaren zullen we de aandacht blijven vestigen op het belang van een gezond binnenklimaat en zullen we onze klanten blijven helpen gezonde gebouwen te creëren.”

Dialoog starten
Het creatieve bureau achter de film, & Co., wilde ervoor zorgen dat de beelden een dialoog op gang zouden brengen over hoe ongezond het binnenshuis kan zijn en wat we hieraan zouden moeten doen, vertelt Robert Cerkez, creatief directeur van &Co. “Dit is een zeer belangrijk onderwerp, dus het was van cruciaal belang dat we iets produceerden wat de emoties van het publiek opwekte en mensen ertoe brengt anders over hun leven in gebouwen na te gaan denken. Dit gaat over een gedragsverandering in onze samenleving en het vergroten van het bewustzijn over het belang van natuurlijk licht en frisse lucht voor eenieder van ons.”

De geïntegreerde campagne maakte tevens gebruik van traditionele en sociale advertentiekanalen om de boodschap te promoten en mensen te activeren en werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met wereldwijde creatieve partners Oath en Weber Shandwick.

Meer prijzen
De Indoor Generation film ontving eerder deze maand ook zeven True Awards, één van de meest gerenommeerde filmprijsinstituten in Denemarken. De prijzen werden onder andere gegeven voor Film van het Jaar 2018, Beste Online Film 2018, Beste regie 2018 en Adverteerder van het Jaar 2018. In oktober won de Indoor Generation film tevens twee 2018 Lovie Awards in de categorieën Internetvideo en Online Advertising.

De video is te bekijken op www.theindoorgeneration.com.

Gerelateerde nieuwsberichten

Andere nieuwsberichten

Documentaire: architect Lyongo Juliana op zoek naar hedendaagse Caribische architectuur

Gisteren, 17:17

Bouw EDGE Coolsingel in Rotterdam officieel gestart

Gisteren, 16:32

Charlotte Dahmen en Marlene Kossmann winnen Euregionale Prijs voor Architectuur

Gisteren, 16:00

Team V maakt ontwerp voor renovatie en uitbreiding Hout- en Meubileringscollege Amsterdam

Gisteren, 15:03

Coalitiepartijen willen nieuw onderzoek naar Lelylijn

Gisteren, 14:31

Onderzoek: overwaarde koopwoning klimt tot gemiddeld 220.000 euro

Gisteren, 09:35

Reizend programma verkent opgaven stedelijke regio Breda en Tilburg

22 november, 4:34

Infrastructuur ‘piept en kraakt’, logistieke sector eist actie

22 november, 11:55

Bijleveld: houding raadsleden droeg niet bij aan imago Floriade

22 november, 9:35

Tekort aan grond blijft bouw sociale huurwoningen dwarszitten

21 november, 4:27
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial Benelux B.V.
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan