DHV maakt onderhoudsplan Maasvlakte Olie Terminal

6 mei 2009, 11:23
Advies- en ingenieursbureau DHV heeft de opdracht gekregen om voor de grootste ruwe olie terminal ter wereld, Maasvlakte Olie Terminal (MOT), een 10-jaren onderhoudsplan op te stellen. Daarin vallen onder andere pompen, gebouwen, olieleidingen en aanlegsteigers.

In het onderhoudsplan staan de verwachte onderhoudskosten aan de terminal voor de aankomende tien jaar. DHV heeft zes weken de tijd om het plan op te stellen, met kans op een vervolgopdracht om een kennismanagementmodel op te zetten in samenwerking met de Maasvlakte Olie Terminal.

Per jaar voeren 240 megatankers tussen de 35-40 miljoen ton olie aan. De allergrootste tankers, van maximaal 460 meter lang en met een diepgang van 22 meter, kan MOT ontvangen.

36 opslagtanks staan door middel van een uitgebreid leidingensysteem met elkaar in verbinding en vormen de schakel tussen de olietankers en de raffinaderijen, andere terminals en het internationale net. Eén opslagtank bevat genoeg ruwe olie om, nadat het is omgezet in benzine, ruim 90.000 auto’s een jaar van te laten rijden.

,,In de toekomst wil de MOT de rol van kennisintermediair voor de terminals van haar afnemers gaan vervullen. DHV kan met dit onderhoudsplan de MOT hierin ondersteunen”, aldus Joop Göttgens, strategisch consultant van DHV.

Tevens toetst DHV de terminal volgens de PAS-55-richtlijnen, een Asset Management norm van de British Standard Institution. Göttgens: ,,Door het uitbesteden van het beheer van assets kunnen ondernemingen zich toeleggen op hun core-business. De uitbesteding zorgt ervoor dat volgens de wettelijke norm wordt gewerkt en dat de beheerde faciliteiten in zeer goede staat van onderhoud verkeren.”

Bron: Bron + foto: DHV

Gerelateerde nieuwsberichten

Andere nieuwsberichten

Twee belangrijke mijlpalen bereikt bij verbouwing station Groningen

Vandaag, 09:11

Architectenweb Sportzomer: paardrijden is voor Marlies Rohmer de ultieme vorm van samenwerken

Gisteren, 09:10

Stedenbouwkundig structuurontwerp voor Blok III in Sloterdijk I Zuid goedgekeurd

18 juli, 1:30

VORM ontwikkelt laatste twee kavels Eenhoorngebied Amsterdam

17 juli, 2:24

Helft arbeidsmigranten platteland na zes jaar nog in Nederland

3 uur geleden

Zoetermeer wil brug over spoor en A12 renoveren

Gisteren, 11:59

Aanpak Zuid-Hollandse verkeersader kost tientallen miljoenen meer

21 juli, 12:29

Hermans kiest Schiermonnikoogroute voor stroomkabel naar Noordzee

18 juli, 11:09

Hester Bijl wordt rector magnificus TU Delft

18 juli, 9:27

Provincie komt bij BAM en SPIE uit voor onderhoud aan Zeelandbrug

17 juli, 1:39
ATAG Nederland
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Kingspan Light & Air
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial Benelux B.V.
Sempergreen
Houthandel van Dam
Aluprof Nederland BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
wienerberger
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
VOLA Nederland BV
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Holonite B.V.
AXOR + hansgrohe
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
Architectenweb
Over ons
Contact

© 2002 - 2025 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan