Abonneer je nu op onze nieuwsbrieven!
Abonneren
Nee, bedankt
Ja, denk met me mee rond de
materialisering van mijn project

Tunneldeel onder station Breda geplaatst

5 mei 2008, 9:12
Aannemer Heijmans heeft zondag een deel van het dak van de toekomstige tunnel onder het nieuwe station van Breda op zijn plaats geschoven. Ondanks een kleine tegenslag is de operatie succesvol verlopen en rijden de treinen vanaf maandagochtend weer normaal via Breda. Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail heeft dat gemeld.

De 350 bouwvakkers die sinds vrijdagochtend aan de klus meewerkten hadden een flinke voorsprong op het schema opgebouwd. Bij het inschuiven van het tunneldak bleek echter voor de stevigheid extra grond nodig en dat kostte extra uren, aldus ProRail.

Het dak is in de plaats gekomen van perron drie. De aannemer gaat direct verder met het uitgraven en bouwen van de tunnel onder de andere twee perrons. Dat levert geen hinder meer op voor het treinverkeer.

Sinds vrijdagochtend reden tussen Dordrecht, Lage Zwaluwe en Tilburg bussen. Duizenden reizigers liepen daardoor vertraging op. Noemenswaardige problemen leverde dat verder niet op, aldus ProRail.

De nieuwe tunnel vormt de eerste bouwfase van het nieuwe station in Breda. In de zogenoemde OV-terminal in Breda komt onder meer een perron voor een verbinding met de HSL. Volgens de huidige planning is het hele terminalcomplex in 2011 klaar.

Bron: ANP / Beeld: ProRail

Andere nieuwsberichten

NEPROM-prijs naar ontwikkeling van Cruquius in Amsterdam

17 mei, 4:00

Neutelings Riedijk wint prijsvraag Cité des Imaginaires en Grand Musée Jules Verne in Nantes

17 mei, 2:14

Maaskant Park in Groot Handelsgebouw geopend voor publiek

17 mei, 10:00

Villa op Terschelling die zich opricht uit de duinen

17 mei, 9:00

Bouwend Nederland: mooie ambities, komt aan op goede uitvoering

17 mei, 1:17

WRK Architecten deelt kennis rond duurzaam ontwerpen op eigen website

16 mei, 12:18

Studie: duingebied West-Nederland ook geschikt voor wolven

15 mei, 2:35

Rekenkamer: Rijkswaterstaat en ProRail denken miljarden meer voor weg en spoor nodig te hebben dan nu begroot

15 mei, 2:29

RIVM: zonnepanelen worden nu nog gedowncycled, maar recycling is in toekomst mogelijk

15 mei, 2:16

Tennet: afschalen kolen- en gascentrales verzwakt stabiliteit electriciteitsnet na 2033

15 mei, 10:00
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan