Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep
Epica Award
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep
Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep
Epica Award
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Campagnebeeld Indoor Generation
Copyright: VELUX Groep
Indoor Generation winnaar Epica Awards
Copyright: VELUX Groep

De VELUX Groep wint prestigieuze EPICA Award

26 november 2018, 17:41
De Indoor Generation campagnefilm van de VELUX Groep heeft goud gewonnen tijdens de prestigieuze en internationale Epica Awards, de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten. Niet een, maar twee keer goud.

De Indoor Generation campagnefilm ontving twee keer goud bij the Editors & Publishers International Creative Awards (Epica) tijdens een feestelijke avond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam op 15 november. De campagnefilm werd geëerd in de categorieën Films & Series en Online & Viral Films voor het benadrukken van de problemen die de moderne samenleving onder ogen moet ziet met betrekking tot hun binnenklimaat. De wereldwijde campagne van VELUX was genomineerd in een veld van internationale kanshebbers.

Vervuilde binnenlucht
De campagne was gebaseerd op onderzoek over binnenklimaat en daglicht en het belangrijks inzicht dat we tegenwoordig naar schatting 90% van onze tijd doorbrengen in gebouwen. De korte film leidde de campagne; hij is tot op heden meer dan 110 miljoen keer bekeken is.

In de video stelt een jong meisje, symbool voor onze toekomstige generatie, belangrijke kwesties over hoe wij binnenshuis leven centraal. Ze neemt ons mee door verschillende dagelijkse routines en laat zien hoe vervuild binnenlucht eigenlijk kan zijn – namelijk tot wel vijf keer meer dan buitenlucht – en hoe dit onze gezondheid kan beïnvloeden.

Publiek geraakt
Medewerkers van VELUX Nederland en van creatief bureau &Co. namen tijdens de feestelijke avond op 15 november de prijzen in ontvangst. “We zijn zeer vereerd met de Epica Award voor The Indoor Generation film. We hebben met succes een film gemaakt die het publiek over de hele wereld heeft geraakt en een dialoog op gang heeft gebracht”, vertelt Claudia van Veenendaal, Manager PR van VELUX Nederland.

Ze vervolgt: “Op basis van solide bewijsmateriaal hebben we nieuwe doelgroepen bewust gemaakt van het belang van daglicht en goede ventilatie voor een gezond leven. We zijn erg trots op de campagne en deze prijs is voor ons een grote erkenning voor de stap die hebben genomen. Ook de komende jaren zullen we de aandacht blijven vestigen op het belang van een gezond binnenklimaat en zullen we onze klanten blijven helpen gezonde gebouwen te creëren.”

Dialoog starten
Het creatieve bureau achter de film, & Co., wilde ervoor zorgen dat de beelden een dialoog op gang zouden brengen over hoe ongezond het binnenshuis kan zijn en wat we hieraan zouden moeten doen, vertelt Robert Cerkez, creatief directeur van &Co. “Dit is een zeer belangrijk onderwerp, dus het was van cruciaal belang dat we iets produceerden wat de emoties van het publiek opwekte en mensen ertoe brengt anders over hun leven in gebouwen na te gaan denken. Dit gaat over een gedragsverandering in onze samenleving en het vergroten van het bewustzijn over het belang van natuurlijk licht en frisse lucht voor eenieder van ons.”

De geïntegreerde campagne maakte tevens gebruik van traditionele en sociale advertentiekanalen om de boodschap te promoten en mensen te activeren en werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met wereldwijde creatieve partners Oath en Weber Shandwick.

Meer prijzen
De Indoor Generation film ontving eerder deze maand ook zeven True Awards, één van de meest gerenommeerde filmprijsinstituten in Denemarken. De prijzen werden onder andere gegeven voor Film van het Jaar 2018, Beste Online Film 2018, Beste regie 2018 en Adverteerder van het Jaar 2018. In oktober won de Indoor Generation film tevens twee 2018 Lovie Awards in de categorieën Internetvideo en Online Advertising.

De video is te bekijken op www.theindoorgeneration.com.

Andere nieuwsberichten

Voorstel voor drijvende, klimaatadaptieve en inclusieve wijk in Rijnhaven Rotterdam

4 uur geleden

Villa als lijnenspel van glas, hout en schoon beton

Gisteren, 17:02

Theo Verburg presenteert ontwerp islamitisch cultureel centrum

Gisteren, 15:20

Een winkelgevel als haute couture van UNStudio

Gisteren, 14:56

Wandkunst van Gabriel Lester voor Torenvlietbrug Oegstgeest

1 uur geleden

Prestatieafspraken tussen gemeente en corporaties Rotterdam

2 uur geleden

Amsterdamse muurschildering Keith Haring gerestaureerd

Vandaag, 10:53

'Noord-Zuidlijn binnen tien jaar doorgetrokken naar Schiphol'

Vandaag, 09:31

Jubilerend LEVS architecten presenteert boek

Gisteren, 16:30

Feyenoord stelt mogelijke verhuizing naar nieuw stadion jaar uit

Gisteren, 11:55
Reynaers B.V.
ODS Jansen
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Caparol
Tarkett BV
Kawneer (voorheen Alcoa)
Verosol Nederland B.V.
Pittsburgh Corning Nederland B.V. (FOAMGLAS)
OCS | Office Cabling Systems
Forster
Balink Glas & Aluminium BV
HMB profit locks & tools
Sempergreen
EeStairs | stairs and balustrades
Aluprof Nederland BV
Intal BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
AGC Nederland Holding B.V.
Eternit
KONE Liften en Roltrappen en Deursystemen
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken B.V.
Foreco Dalfsen
Wienerberger B.V.
AluK Aluminium b.v.
3M NEDERLAND BV
Zoontjens
Duco Ventilation & Sun Control
ROCKWOOL B.V.
Van Bruchem Staircases
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederlands B.V.
Rockpanel
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas B.V.
VELUX Nederland B.V.
Jung | Hateha B.V.
Sika Nederland B.V.
Saint-Gobain Building Glass Nederland
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica
Holonite B.V.
OWA Benelux BV
Serge Ferrari
Tata Steel's Colorcoat®
Mobelli Soft Seating- True Design
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan