Dietrich De Blander (CEO Nanopixel) en Piete rLecluyse (marketing manager Renson) in de Experience Box
Copyright: Renson
Experience Box, buitenzijde
Copyright: Renson
Classic
Copyright: Renson
Modern, stijl Camarque
Copyright: Renson
Modern, interieur
Copyright: Renson
Modern, nachtsituatie
Copyright: Renson
Modern, nachtsituatie
Copyright: Renson
Dietrich DeBlander (CEO Nanopixel) en Pieter Lecluyse (marketing manager Renson)
Copyright: Renson
Dietrich De Blander (CEO Nanopixel) en Piete rLecluyse (marketing manager Renson) in de Experience Box
Copyright: Renson
Experience Box, buitenzijde
Copyright: Renson
Classic
Copyright: Renson
Modern, stijl Camarque
Copyright: Renson
Modern, interieur
Copyright: Renson
Modern, nachtsituatie
Copyright: Renson
Modern, nachtsituatie
Copyright: Renson
Dietrich DeBlander (CEO Nanopixel) en Pieter Lecluyse (marketing manager Renson)
Copyright: Renson

Renson opent eerste geheel virtuele showroom

9 februari 2017, 10:38
De eerste virtuele showroom ter wereld is een feit, aldus de onderneming Renson. Speciaal voor Renson heeft de virtual reality-specialist Nanopixel een box van 3 bij 2,5 meter ontwikkeld, waarin klanten in real time alle Renson-producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en naar eigen wens configureren.

Met een portfolio van meer dan zevenhonderd producten beschikt Renson over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen.

Bovendien ondervonden ze dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom is in samenwerking met Nanopixel - marktleider op het vlak van high end 3D visuals en virtual reality experiences - de Renson Experience Box ontwikkeld. “De eerste virtuele showroom voor Renson-klanten over de hele wereld”, aldus Renson.

Altijd up-to-date
De Experience Box is een virtuele belevingsruimte van 3 bij 2,5 meter waarin klanten alle outdoor- en zonweringsproducten uit het Renson-assortiment in 3D kunnen ontdekken. Dankzij de talloze configuratiemogelijkheden krijgen ze in real time een eerste blik op het mogelijke eindresultaat, waar ze vervolgens ook virtueel in kunnen rondwandelen.

Verdelers hoeven dankzij de Experience Box voortaan niet langer alle demo-modellen uit te stallen. Bovendien blijft het digitale productaanbod steeds up-to-date dankzij de regelmatige software updates die automatisch worden uitgevoerd.

Innovatieve presentatie
 “Renson wil niet alleen innovatief zijn in de ontwikkeling van nieuwe producten, maar wil ook trendsetter zijn in de manier waarop we dat productgamma aan eindklanten voorstellen”, onderstreept Pieter Lecluyse, marketing manager bij Renson, het belang van de Experience Box. “Via de realtime rendering-software simuleren we de integratie van onze producten naar wens van de klant.”

“Dit is uniek in onze sector, maar voor ons uiterst belangrijk omdat we de high-end producten die we ontwikkelen ook op een gelijkwaardige manier willen voorstellen”, vervolgt Lecluyse. “Met onze Renson Experience box kan iedere Renson ‘Ambassador’ dan ook beschikken over de grootste Renson showroom van het land.”

Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel vertelt: “Dankzij het grote scherm is de beleving erg intens. Bij de ontwerpfase was er veel aandacht voor de invloeden van zowel natuurlijk zonlicht als kunstlicht. We zijn erin geslaagd een sfeervolle omgeving te creëren, die de Renson-producten tot leven brengen. De Experience Box is bovendien zo compact ontworpen dat die ook gemakkelijk en snel is op te zetten en af te breken. Daardoor kan die ook probleemloos gebruikt worden op beurzen of andere events.”

De keuze is aan de klant
Uit vier vooraf gedefinieerde modellen van huizen, kiest de klant zelf de stijl die het best overeenkomt met de eigen woning. Voor wie nog meer in detail wil gaan, is er een gevelconfigurator waar de afmetingen minutieus worden ingesteld.

Alle oplossingen van de Renson Experience Box zetten het comfort van de klant centraal. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, vormt het gesprek in de Renson Experience Box een waardevolle begeleiding in het complete keuzeproces.

Het doel? Samen tot een oplossing op maat komen. Nadat de klant alle producten heeft verkend en vergeleken, geconfigureerd naar eigen smaak, weet die ook precies wat bijvoorbeeld de impact is op de lichtinval tot in de woonkamer toe. Het eindresultaat is dan ook exact wat de klant wil, stelt Renson.

https://youtu.be/u801E_AaDLk

Andere nieuwsberichten

Zes lessen rond ‘Gestapeld wonen voor gezinnen’

2 uur geleden

Powerhouse Company, Atelier Oslo en Lundhagen geselecteerd voor vernieuwing Centrale Bibliotheek in Rotterdam

3 uur geleden

Drie panden samengevoegd tot nieuw hoofdkantoor Lieven de Key

Vandaag, 09:01

Ensemble van ontvangstpaviljoens voor Brabantse natuurbegraafplaats

24 juni, 1:38

Nederland proeftuin in groot Europees onderzoek naar slim laden

3 uur geleden

Gelderland gaat woningbouwplan voor Gelderse Vallei overdoen

Vandaag, 09:38

Lichtkunstfestival GLOW in teken van thema 'urban skin'

24 juni, 2:26

Onderzoek: woningcorporaties worstelen met oplopende bouwkosten

24 juni, 10:18

Steeds minder vogels in stedelijke gebieden

24 juni, 9:41

Online sessie over ruimte voor lopen in de stad

23 juni, 1:26
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Mosa.
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Wicona
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Forster
VELUX Commercial
Sempergreen
Aluprof Nederland BV
Intal BV
Cosentino The Netherlands B.V.
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco International KG
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Zoontjens
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
ROCKWOOL B.V.
Master Builders Solutions Nederland B.V.
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Rockpanel
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
VELUX Nederland B.V.
Jung | Hateha B.V.
Mobilane
Saint-Gobain Building Glass Benelux
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
ISMT B.V.
OWA Benelux BV
FALK® Bouwsystemen
Serge Ferrari
Alsecco
Tata Steel Colorcoat®
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan