Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Michel Siepman en Karin Poel ( SKEPP design+build)
Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Peter Derksen ( SKEPP design+build)
Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Michel Siepman en Karin Poel ( SKEPP design+build)
Copyright: Regus Hoofddorp ( SKEPP design+build)
Copyright: Peter Derksen ( SKEPP design+build)

Regus: “Overal ter wereld dezelfde beleving”

2 december 2016, 9:42
In samenwerking met SKEPP design+build publiceert Architectenweb binnen de themaperiode ‘Kantoren’ een serie interviews rond vernieuwende kantoorconcepten. In het achtste deel staat Regus centraal. In gesprek met Karin Poel, Area Director van zo’n vijfendertig vestigingen van Regus in de Randstad en Michel Siepman, Area Manager Hoofddorp en Haarlem. Hierna komt ook een van de gebruikers, Peter Derksen, aan het woord.

Tekst Mattijs Kaak

Wat vormt de essentie van jullie concept?
Karin Poel en/of Michiel Siepman: “De essentie van Regus is, dat wij onze klanten een dermate vorm van flexibiliteit willen aanbieden, dat alles wat zij willen mogelijk is. Of iemand hier nu een uur wil zitten, drie jaar bij ons wil blijven of alleen maar over een postadres wil beschikken, in een privé kantoor wil werken of in een ruimte met meerdere mensen tegelijk, of vandaag in Hoofddorp wil zijn, morgen in Amsterdam en overmorgen in Parijs, het kan allemaal. Elke vorm van flexibiliteit kunnen en willen wij aanbieden.”

“Essentieel is verder, dat wij de klant willen ontzorgen. Een vergaderruimte, een taxi, een hotelboeking, een advocaat, een lunchadres, een gestreken overhemd, het maakt niet uit, onze receptionistes zorgen ervoor en het komt in orde.”

Wat blijkt in de praktijk het sterkste punt van jullie concept?
“Wereldwijd beschikt Regus over ruim 3.000 vestigingen. Hoofddorp, Madrid of Tokio. Overal dezelfde Regus-beleving. Overal wordt een klant ontvangen door een receptioniste met een identiek blauw sjaaltje. De klant is vertrouwd met onze stijl, kan meteen aan de slag. Wij beschikken over een ongekend netwerk en hebben op ons terrein ruim 25 jaar ervaring. Dat telt.”

“Een klant neemt het vliegtuig naar New York en kan daar kiezen uit 50 vestigingen. Als klant van Regus loopt hij naar binnen, waar hij maar wil, de computer herkent hem, hij zit meteen op Wifi, weet waar de koffie staat en – alweer – overal wordt hij ontvangen door één van onze receptionistes, die hem zo nodig op kantoor of in de stad wegwijs maakt.”

Zijn er sinds de start van jullie concept zaken veranderd?
“Jazeker, de markt verandert en wij veranderen mee. De hele benedenverdieping bij Viñoly, onze nieuwe vestiging op de Zuidas in Amsterdam, is nu ingesteld op coworking. Het sociale hart, met meer ontmoeting en meer samenwerking, krijgt in steeds meer vestigingen een belangrijke plaats. Overigens blijven de kleine privé kantoortjes voor een à twee personen. Klanten komen juist ook naar ons, omdat zij behoefte hebben aan privacy. Wij bieden dat en blijven dat doen.”

Wat zijn jullie plannen voor de nabije toekomst?
“We groeien door en proberen allerlei nieuwe concepten uit. Zo gaan wij ons ook buiten de traditionele zakencentra en binnensteden begeven. Op stations, op vliegvelden, in winkelcentra vestigen wij business lounges, waar een klant 'on the road' datgene vindt dat hij à la minute nodig heeft. Onze basis, ons dienstenpakket verandert daarbij zeker niet. De klant rekent daar immers op.”

Hoe zien jullie de toekomst van deze kantoorconcepten?
“De creatieve sector wil sparren met geestverwanten, kleine bedrijven hebben behoefte aan contact met vakbroeders. Community concepten groeien en zullen dat blijven doen. Niet iedereen wil echter voortdurend samen op de werkvloer vertoeven, in één ruimte werken en tussen de middag ook nog met z'n allen buiten een balletje trappen. Veel klanten vragen om privacy.”

“Flexibele concepten, zoals wij en anderen dat bieden, blijven zeker bestaan, nemen zelfs weer toe. Bedrijven, zeker corporates, hebben behoefte aan hun eigen sfeer, een eigen verdieping of gebouw, willen hun eigen merk op de voorgevel. Per land, per regio, per plaats zal de behoefte anders zijn. Al die concepten bestaan naast elkaar, beïnvloeden elkaar over en weer.”

Wat is hier jullie favoriete plek?
“Kenmerkend voor deze vestiging in Hoofddorp is de open sfeer. Na het weekend verzamelt iedereen zich hier in het keukentje beneden of in de business lounge. Verhalen worden uitgewisseld, een mooi begin van de week, van de dag. Mensen kennen elkaar, voelen zich hier thuis.”

Een van de gebruikers van Regus in Hoofddorp is Lengersdorf: re-integratie, outplacement en loopbaanadvies. In gesprek met directeur Peter Derksen.

Hoe waren jullie in het verleden gehuisvest?
Peter Derksen: “Mijn vrouw is het bedrijf vijftien jaar geleden begonnen. Zij werkte letterlijk vanuit de zolderkamer in ons eigen huis. Dat is lang zo gebleven. We hebben nu zo'n dertig medewerkers. Zij werken volgens het systeem van het Nieuwe Werken. Werkplek-onafhankelijk. Een computer thuis en bezoek aan de klanten. We zijn nu groter en professioneler, maar de zolderkamer blijft de plek van waaruit we innoveren.”

“Thuis bij de klanten kan het – we drukken ons voorzichtig uit – problematisch zijn. Je treft er van alles aan, grote kwijlende honden, exotische huisdieren, ik noem maar wat. We huren nu overal in het land ruimte, als we dat nodig hebben. De klanten komen naar ons toe. Verder hebben we hier in Hoofddorp een vast kantoor. Het back-office zit hier, de financiële mensen werken samen, onze spullen liggen hier. Het is een vast punt, waar medewerkers elkaar kunnen treffen en spreken.”

Wat trok jullie aan in het Regus-concept?
“Regus was eigenlijk de eerste die overal in het land ruimte aanbood. Een slogan van ons luidt: ‘wij zitten bij u in de buurt.’ Via Regus maken wij dat waar. In de Regus-panden is bovendien altijd iemand aanwezig. Een klant komt binnen en wordt ontvangen door een receptioniste, die hem verder helpt. Een groot pluspunt. Onze mensen hebben geen permanente kantoorruimte nodig. Via het Regus-systeem beschikken zij over bijvoorbeeld een 10-dagenkaart. Elke maand 80 uur werkruimte. Voor ons ideaal. Werken vanuit huis en toch ook op kantoor. Flexibel.”

Konden jullie zo het gebouw in of waren er aanpassingen nodig?
“We konden overal zo in. Voor veel van onze klanten is het noodzakelijk dat een gebouw rolstoelvriendelijk is, en een lift kan niet gemist worden. Dat is allemaal in orde.”

Wat blijkt in de praktijk voor jullie bedrijf de kracht van dit concept?
“Je huurt voor de tijd die jij wil en waar jij wil een full service kantoor. Alles is aanwezig. Je komt binnen, plugt in en je kan aan de slag. Onze sector heeft een wat soft imago. Juist de zakelijke uitstraling van de Regus-panden dragen bij aan de professionele en pragmatische aanpak die wij voorstaan. Het is verder altijd schoon. De koffie en thee staat klaar. Dat vinden wij belangrijk.”

Zijn er wat jullie betreft nog verbeteringen mogelijk?
“Op grond van het soort abonnement, dat wij bij Regus hebben lopen, kun je geen ruimte huren voor bijvoorbeeld twee uur. Je huurt minimaal voor een hele dag. Voor losse uren heb je een andere abonnementsvorm nodig. ‘Als je huurt, plan die dag op kantoor dan echt vol’, drukken wij onze mensen op het hart. ‘Pay for use’, die flexibiliteit zou ook voor een bedrijf als het onze prettig zijn. Verder staan de kaarten op naam. Op bedrijf zou voor ons praktischer zijn. Wij zorgen dan wel dat de kaart bij de juiste mensen terecht komt.”

Wat is hier je favoriete plek?
“Ik zit hier om de backoffice te ondersteunen, niet alles kan via de telefoon of digitaal. Het Nieuwe Werken wil niet zeggen dat je elkaar helemaal niet meer hoeft te zien. Ik voel me hier goed achter mijn eigen bureau.”

Andere nieuwsberichten

Crematorium met rouwhof voor begraafplaats St. Barbara in Den Haag

58 minuten geleden

Woningbouwproject The Stack in Amsterdamse wijk Aan het IJ opgeleverd

1 uur geleden

Pauwert Architectuur vestigt zich in historische boerderij aan rondweg Eindhoven

4 uur geleden

Houten modulair meubelsysteem van Falsework maakt iedereen timmerman

Vandaag, 10:54

Provincie Friesland en gemeenten weer op één lijn over woningbouw

2 uur geleden

Vastgoedadviseur: winkelleegstand binnensteden loopt op

Vandaag, 09:31

Terugluisteren: Violette Schönberger in Nooit Meer Slapen

Gisteren, 16:09

‘Nieuw kabinet moet daadkrachtig mobiliteitsbeleid voeren’

Gisteren, 10:52

Limburg maakt plannen voor 30.000 woningen nabij stations

Gisteren, 09:42

ASML wil grote vestiging op Brainport Industries Campus

23 april, 11:34
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
Intal BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan