Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.
Copyright: Tjep.

Interieur ‘Heineken The City’

2 december 2008
Flagshipstores van grote merken dienen als architectonisch uithangbord voor een marketingstrategie waarin het niet in de eerste plaats gaat om het oorspronkelijke product, maar om de beleving, de totaalervaring die rondom een product wordt geweven. De vier sectoren waarin de eerste conceptstore van Heineken is opgedeeld, te weten Fashion, Tickets and Travel, Beer en de Refreshing Sounds Studio, zijn vooral gericht op het aanbieden van luxe en bijzondere producten op het gebied van muziek, mode en reizen en dragen bij aan het ‘branden’ van Heineken als way of life.

Ook in vormgeving volgt Heineken het voorbeeld van grote merken die niet zozeer producten, dan wel een bepaalde lifestyle vertegenwoordigen. Vergeleken met stores van wereldmerken als Mercedes of Apple is de behuizing voor The City echter opvallend onopvallend; zes monumentale panden in de Amsterdamse binnenstad zijn van buiten ongewijzigd gebleven en van binnen volledig gestript. Dankzij de carte blanche die de ontwerpers hebben gecreëerd, kon de ruimte geheel opnieuw worden ingericht met twee wit-met-groene verdiepingen, waarin de verschillende sectoren zijn ondergebracht.

Voor het herontwerp van het interieur heeft Tjep weinig verrassend de metafoor van het verfrissende koude bier ingezet, maar gelukkig heeft het uiteindelijke ontwerp hier niet onder geleden. Blikvanger in de ruimte is de brede groenglazen trap, die tevens in materiaaltoepassing de toon zet voor het hele interieur – hip, modern, koel. Met de nadruk op koel. De abstracte ijsscheuren in de doorzichtige gietvloeren vloeien naadloos over in de witte displays van de diverse sectoren, die overgaan van vloer naar muur tot plafond. In de sectie Beer staat een ijskast van drie verdiepingen hoog, geflankeerd door een kristalsculptuur langs de muur waarin honderden groene flesjes steken. Bij de ingang hangt een logo van ijs waardoor de entree een verfrissende ervaring is. Koel is ook de verlichting, die voor honderd procent uit LED bestaat – een primeur in Europa.

Het zijn leuke ‘gadgets’ waar behoorlijk wat technologie achter schuilgaat. Nu is de toepassing van hypermoderne snufjes een wijdverbreide trend in retail design, net als LED-verlichting en het creëren van een ‘experience’ in plaats van een winkelinterieur. Maar Tjep heeft de trend ingezet met een twist. In het geval van The City is de modernste technologie doelbewust geïntegreerd in een ontwerpconcept dat sterk gelinkt is aan het imago van het biermerk - een zo volledige mogelijke zintuiglijke ervaring van koude, verfrissing en luxe, waardoor niet alleen het concept van Tjep, maar ook de store van Heineken uiterst geloofwaardig is.
Stel jezelf kort voor! Dan weet het betreffende bedrijf wie hun brochure gedownload heeft.
Wil je niet bij elke download jouw gegevens in hoeven voeren?
Klik dan hier om in te loggen. Heb je nog geen account? Maak dan hier een gratis account aan.
Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Downloaden
Wanneer je brochures downloadt op Architectenweb.nl worden relevante gegevens van jou – zoals jouw naam en e-mailadres – met het betreffende bedrijf gedeeld. Meer hierover lees je in ons privacybeleid.
Wanneer je brochures downloadt op Architectenweb.nl worden relevante gegevens van jou – zoals jouw naam en e-mailadres – met het betreffende bedrijf gedeeld. Meer hierover lees je in ons privacybeleid.
Stel jezelf kort voor! Dan weet het betreffende bedrijf wie hun model gedownload heeft.
Wil je niet bij elke download jouw gegevens in hoeven voeren?
Klik dan hier om in te loggen. Heb je nog geen account? Maak dan hier een gratis account aan.
Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Downloaden
Wanneer je modellen downloadt op Architectenweb.nl worden relevante gegevens van jou – zoals jouw naam en e-mailadres – met het betreffende bedrijf gedeeld. Meer hierover lees je in ons privacybeleid.

Neem contact op met Tjep.

Je bent momenteel niet ingelogd. Hierdoor is het alleen mogelijk om meer informatie per e-mail op te vragen. Wil je liever gebeld worden of documentatie per post ontvangen? Klik dan hier om in te loggen.
Heb je nog geen account? Maak dan hier een gratis account aan.
Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Opmerkingen
Bij iedere aanvraag worden relevante gegevens van jou gedeeld met het betreffende bedrijf. Meer hierover lees je in ons privacybeleid.
Ja, denk met me mee rond de
materialisering van mijn project
KUBUS | Specialist in BIM-software
SAPA
Reynaers Aluminium Nederland
Jansen
SAB-profiel bv
Aliplast Aluminium Systems
Hagemeister GmbH & Co. KG
ALUCOBOND®
Tarkett BV
Kawneer
Grohe Nederland B.V.
Malaysian Timber Council
OCS | Office Cabling Systems
Swisspearl Nederland
Forster Nederland N.V.
VELUX Commercial
Sempergreen
EeStairs | Design trappen - Balustrade - Ontwerp en constructie
Aluprof Nederland BV
Intal BV
QbiQ Wall Systems
Forbo Flooring
Schüco Nederland BV
AGC Nederland Holding B.V.
Cedral
Sto Isoned bv
Triflex bv
Gorter Luiken BV
Foreco Houtproducten
Wienerberger B.V.
Knauf Insulation
DUCO Ventilation & Sun Control
IsoBouw Systems bv
Mview+
Rockfon (ROCKWOOL B.V.)
Gira Nederland B.V.
Kingspan Geïsoleerde Panelen
GEZE Benelux  B.V.
Renson
Metaglas Groep
ABB | Busch-Jaeger
Jung | Hateha B.V.
Knauf Ceiling Solutions B.V.
Saint-Gobain Building Glass Benelux
Faay Vianen B.V.
objectflor
Boon Edam Nederland B.V.
Hunter Douglas Architectural
Forbo Eurocol Nederland B.V.
EQUITONE gevelpanelen
Plastica Groep
Holonite B.V.
FALK®
Tata Steel Colorcoat®
© 2002 - 2024 Architectenweb BV / Voorwaarden / Privacy / Disclaimer / Sitemap
Annuleren
OK
Sluiten
Doorgaan
Inloggen
Maak een gratis persoonlijk account aan